Ute i mörkret

kanske2

Ja, där står jag ute i mörkret. Oftast vid denna årstid då det är mörkt nästan dygnet runt, känns det ibland som att mörkret tar över både runtomkring dig och inuti. Jag blir väldigt lätt påverkad av min omgivning, vilket väll de flesta egentligen gör? Men ibland känns det som att det inte går att lägga ett stop på mörkret. Mörkret kryper fram vid varenda tanke, andetag och rörelse. Saker känns väldigt jobbiga och överdrivet onödiga. Motivationen till att stiga upp varje morgon och klara av en till dag, försvinner vid ett knäppande av ett finger. Jag tror att alla i viss mån känner igen sig i vad jag skriver. Många talar om det. För vissa betyder det skoltrötther, för vissa betyder det annat trubbel. Det jag lärt mig, är att man då skall söka sig till saker, personer, händelser och platser var man känner sig bekväm och trygg.

Att få en riktigt skrattattack över något väldigt litet är något bland det bästa som finns! Glöm ej att skratta och le. Jag vet att det låter otroligt dumt, då jag säger ”stay positive”, men det är sanningen. Hur jävla dumt det än låter så är det helt enkelt sanningen.

Bilderna jag visar ser dystra och mörka ut, men ni vet inte ens hur mycket jag och Saga skrattat idag. Även under denna lilla fotostund. Dagens skratt har hållit mörkern borta. Inte utomhus, för det kan jag inte rå för, men inuti har jag inte sätt en glimt av mörkret..

kanske3

Kommentera

