Ute i naturen

morgon

Hur är det? Trivs ni ute i naturen? Det gör nämligen jag. Då jag var liten vistades jag väldigt mycket ute i naturen då vi bodde ganska så mitt i skogen. Därefter och tack vare mina syskon, började jag med Scout verksamheten. Tro det eller ej, så höll jag på med det i nio hela år och skulle gärna ha fortsatt… Men pga lite trubbel här och där slutade jag med det.

morgon-1

Ifall man orkar nio år i Scouterna så kan man väll kalla sig själv för en typ av friluftsmänniska? Eller? Jag är inte en av dem, som varje dag vistas i en skog i tre timmar ni vet… I synnerhet nu då jag bor mitt i en stad… Måste nog erkänna, att en av de saker jag saknar mest från att bo i kära Sjundeå (vilket jag ju avskydde då) är tystnaden och allt det lugna. Faktumet, att bo så långt ifrån stora städer och all den farten, som stora städerna innehåller…

jees

Flera stycken större och mindre problem har grubblats igenom i Sjundeås skogar kan man väll säga… För mig har naturen alltid varit en ‘safe place’. Där av hoppas jag, att jag i min framtid får bo på ett ställe var jag enkelt kan nå naturen, men även bo nära en stad.

sellasta

2 thoughts on “Ute i naturen

Kommentera

