Skoltrötthet, babbel om veckoslut och annat blandat

Ny vecka, nya drag eller hur? Min vecka kommer att se ganska så lika ut, som förra veckan. Jobb på tisdag och torsdag och likadana skoldagar, som förra veckan. Har en känsla av att denna vecka blir jobbig då jag känner på mig, att jag håller på att bli förkyld. Har konstant lite ont i halsen och rösten bryter då och då…

Än en gång; veckoslutet kom och gick sin väg. Hade fredagen ledig från skolan då läraren var på resa. Skönt med ett lite förlängt veckoslut. Åkte då till Ingå på torsdag kväll, efter jobbet, utmattad som bara vad… Drog mig framåt med mina absolut sista krafter, kändes det som. Känner mig lite bättre nu efter att ha fått vilat över veckoslutet.

En bild på oss från veckoslutets road trip till Svartå slott!

Som ni redan såg så var jag och Henrik på lite äventyr till Svartå slott. Det var så fint väder på fredagen så Henrik föreslog, att vi åker dit så jag kan fota lite. Så lagade oss i ordning, tog med kameran och åkte först mot Karis, för att äta haha. En allmänt mysig dag tillsammans med pojkvännen! På kvällen satt vi inne och spelade på playstation tvåan, haha!

På tal, om att fota; jag har redan länge velat ha en lite mindre kamera, som jag kunde bära runt omkring på. Min systemkamera är ju inte så skön, att bära på en dag på stan liksom… Haha! Dock har jag ingen aning om vilken jag skulle vela köpa. ‘Olympus – pen’ kamerorna har ju varit väldigt populära bland folk. Har hört en hel del bra om dem och testat lite i butikerna… Men vet inte.

slottet-28En till bild från Svartå slott

Då jag påriktigt vill fota, vill jag ju såklart använda min systemkamera, men till exempel till några en dags resor och sådant, skulle en mindre kamera vara väldigt behändig. Telefonens kamera kan man ju såklart alltid använda men… Ifall du har tips på bra ”kompakta systemkameror” i relativt bra pris så säg till!

Min kväll fortsätter inte med något speciellare än en sväng till matbutiken och lite Netflix, haha! Men vi hörs igen, pusshej

Kommentera

