Tankar över sommaren

Hejhopp! Hur är läget med er? Med mig är allt bra just nu. Trots att sommarlovet närmar sitt slut, känner jag mig helt positiv. Lite ångest och stress om det kommande skolåret, men det hörs väll lite till? Eller?

Som varje år kändes sommarlovet extremt kort. Detta år kändes det bara sådär extra kort… Vädret har int heller varit så bra, vilket har påverkat sommarfiilisen en hel del. Men mest tror jag att denna sommar inte varit så givande på grund av förra sommaren. Förra sommaren var en av de bästa somrarna i mitt hela liv. Förrän sommarlovet började i år, talade jag och Linnea om att hur sommaren kommer at bli. Vi båda förstod att vi faktiskt är ganska rädda över att sommaren inte kommer att lyckas…

Min sommar har varit bra! Men inte bäst. Det harmar ju. Man är ju mänsklig ändå och vill ha dendär ”det här var den bästa sommaren någonsing” känslan när man på hösten börjar skolan igen. Reality hits you och somrarna ändras för varje år. Man växer upp.

Kommentera

