Favorit sminkprodukter under sommaren

IMG_9286Först några produkter för läpparna. Mina läppar har en tendens att bli väldigt torra, oberoende av årstiden. På kvällen, efter att jag tvättat tänderna brukar jag även ”tvätta” mina läppar. På det sättet får jag bort all den döda huden som kommit fram under dagen. På kvällen använder jag mig av läpp oljan, som ni ser längst till vänster på bilden. Läpp oljan kommer från Victoria’s Secret. Den doftar lite vanilj och sköter om mina läppar sjukt bra under natten. Som namnet säger är den ganska så oljig så tycker inte om att ha den på läpparna under dagen.

På dagarna tycker jag om att använda läppomadan längst till höger. Den ger en lite ljusröd färg och ett lätt glitter. Snyggt enligt mig! Även den kommer från Victoria’s Secret.

Den mittersta läppglasen (även från Victoria’s Secret) ger  en väldigt söt ljusröd färg med glans. Älskar färgen och den heter ”Pinky”. Ett litet minus med denna är att den är ganska kladdig… Lite svår att lägga på osv.

Läppglansen från Lumene, högst upp på bilden, ger en väldigt röd färg. Passar bra till alla årstider. Färgen hålls länge. Jag kan göra vad som helst (äta, dricka etc.) och färgen hålls kvar.

IMG_9296Lite andra sminkprodukter. Högst uppe på bilden är min nya concealer från Viva la Diva. Denna innehåller även en färgad primer. Concealern gör sitt jobb super bra! De flesta dagarna har jag använt endast den här concealern och en puder på. Ingen BB kräm eller foundation har behövts. Jag har färg nummer sju.

De dagar jag har velat sminka mig mera ordentligt har jag använt BB-krämen från Maybelline. Denna säljs inte i Finland vilket jag är väldigt ledsen över… Typiskt då man hittar något som passar en perfekt!

Mascara är en väldigt viktig produkt åt mig. Har naturligt ganska långa ögonfransar och har alltid varit relativt nöjd med dem, så vill inte ta risken att förstöra dem med fransförlängningar. Men tycker ändå om snygga stora ögonfransar. Denna mascaran ger så sjukt fina, långa och tjocka fransar! Dessutom kostar den endast 10€, winwin!

Den lilla eyeshadow paletten kommer även från Lumene. Min favorita färg är den ljusaste vilken jag oftast använder som en highlighter! Den fungerar minst lika bra som en ”riktigt” highlighter. Sjukt bra!

Jag tänker även publicera ett inlägg om mina favorit hår- och ansiktsprodukter. Vi hörs igen! pusshej

Kommentera

