Smink

Jag och mamma var under veckoslutet till Lumenes fabriksbutik! De hade något special tillfälle, då de hade en hel del smink för endast 1€!! Fatta! Fick allt jag köpte med endast 21€. Inte illa måste jag säga.

lumene1Blev väldiigt glad då jag hittade min favorit puder där! Kostade endast 5€, då den vanligen kosta 11-15€… Det här är min absolut favorit puder, den tar bort glansighet, täcker det man vill täcka, och håller din foundation på plats! Rekommenderar detta puder verkligen! Jag som är ganska så blek, har färgtonen 10 ”vanilla”

Läppstift är något jag inte använder så ofta. Det bara på något sätt lyckas alltid rådda till mina kläder eller mitt hela ansikte, haha! Har också haft lite svårt med ”röda läppar” trenden. Känner inte mig alls bekväm i knallröda läppar. Skulle ändå vilja använda olika färger på läpparna, så tänkte att jag börjar från lite mera nude färger! Dehär båda är färgen 08 ”Dazing Spring”. Har inte testat den ordentligt än, men hoppas att den är bra! Älskar färgen. Båda kostade enbart 1€

lumene4Vi fortsätter med läppstift temat! Den i rött, är lite mot den rödare tonen. Eller jaa, kanske lite orange också! Men gillar den starkt! Den känns jätte bra på läpparna och torkar inte ut dem heller. Bär den idag för första gången och den är verkligen bra. Den heter Wild rose MOIST lipstick och jag har den i färgen 67 ”Fall red”

Den i vitt har jag inte hunnit testa än. Men ser fram emot det, eftersom färgen är så sjukt vacker! Färgen lutar mera mot den brun/liila tonen. Sjukt snyggt! Det är många som tycker att mörka läppar och smink i allmänhet, passar endast till hösten/vintern. Men eftersom jag inte är ett så stort fan av pastell och neon, bär jag lite mörkare färger året om, hehe. Så fast vi närmar oss våren, tänker jag använda denna! Kommer även att se ganska snyggt ut med eventuella ändringar i hårfärgen! Den heter Wild rose NATURAL lipstick och jag köpte färgen 03sheer ”In the clouds”. Båda läppstiften var 1€

lumene2Mera nude och lätta färger men i ögonskuggor. Har blivit kär i den lite naturligare smink looken, men så att den passar min stil, haha! Ville ha lite mera lätta färger till min kollektion så passade på! Dessutom har jag redan dessa ”paletter” men i olika färger, så jag visste att de är bra! Den runda i bakgrunden ser väldigt vit ut på bilden, men i verkligheten är den mera mot det bruna. En svag toffee färg typ, haha. Den kommer från Blueberry Long-Wear Crystal kollektionen och jag köpte den i färgen 28 ”Autumn sky”. Ögonskuggan bredvid den runda är också lite brunare i verkligheten. Den kommer från Blueberry Long-Wear Solo och jag köpte den i färgen 10 ”Autumn Dream”.

De två platterna med tre olika färger kommer från Lumenes ”Natural Code” kollektion. Den heter Eye dramatizer ”Trio Eyeshadow”. Den till vänster är i färgen 12 ”Starry” och den till höger 11 ”Sandy”. Alla dessa var 1€

lumene3

lumene5Sist men inte minst visar jag nagellacken jag köpte! Jag är väldigt dålig på att komma ihåg, att ta hand om mina naglar… Tyvärr! Skulle vilja vara väldigt noggrann med det! Nåh, för att bli lite mera motiverad att ta hand om naglarna, köpte jag lite nagellack. Dem också i lite mera ”nude” ton. Utom de den blåa och den mörkröd/bruna. Testade just den ljusare gel effect och den verkar bra! Fint resultat.

Vill igen rabbla upp vad de heter, så från vänster kollat är den första i färgen 16 ”Lake blue”, 24 ”Rainy Days”, 7 ”small Island”, 2 ”Late winter”, 11 ”Winter joy”.

Skall nu kolla lite jobbgrejjs i ordnig och om en tid börjar jag åka mot stan! Vi hörs.

Kommentera

