I’m at the starting line of the rest of my life

Stunden då allt som haft ens en liten bit av säkerhet i sig, försvinner.

Stunden då de val man gör, avgör ens framtid. Dina val påverkar dig påriktigt. Man måste liksom växa upp, for real nu.

Men vart skall man ta sig, då man inte vet vad man skall göra? Olika skolor här och där. Förhållanden till människor hit och dit.

Dina beslut kan såra andra och dig. Många risker måste tas. Allt kan gå bra, eller totalt skita sig. Men en risk måste tas.

En stund sedan hade jag hela min framtid väl planerad. Nu är allt totalt annorlunda. Problemet är att det val jag gjort med t.ex. ansökningar till skolor, kan inte endras längre. Är inte missnöjd med de saker som hänt (som nu orsakar förändringarna i planerna), tvärtom! Är väldigt glad över att de saker, som hänt, har hänt. Men dendär räddslan inuti mig, just nu… Ohgod! Så skrämd, stressad, oroad, kind off kär och allt mellan himmel och jord. Vill bara spola framåt mitt liv en bit. Till typ halva sommarlovet.

lite annrolunda text såhär på en tisdag, haha!

1

Kommentera

